vrijdag 25 november 2011

SUE BONNETS ATELIER

Mijn Sue Bonnets paneel
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Maandag  26 september was mijn eerste patchwork les.  We gaan èèn maandag per maand naar een  atelier waar we met verschillende dames een  vier seizoenen paneel van Sue Bonnets maken !  Jaaaa ik ben helemaal blij dat ik dat ook eindelijk kan leren . Hieronder zijn de vier panelen (vier seizoenen) die ik ga maken, omdat het voor ieder van ons verschillend is,  je kon nl kiezen tussen meerdere plaatjes per seizoen.

Winter
 (In de winter is het toch lekker warm in je bedje met de poes en de kerstboom natuurlijk hihi)

Lente
(In de lente ga je al een beetje meer buiten en dan gaan we terug met de buren kletsen)

Zomer
(Tijd om de was weer buiten te hangen)

Herfst
( Terug naar school)
We zijn gestart met het paneel herfst en ik heb als thema "terug naar school" genomen ;  eerste september, voor ons de eerste schooldag na de vakantie.  De Sue bonnets kinderen zitten op een stoeltje in de tuin met hun schriftje en mama leest vóór. Bij de boom kan ik ook een pompoentje, herfstbladeren en paddestoelen als decoratie gebruiken.  

Tot nu toe zijn de mallen uitgesneden en de stofjes voor de achtergrond zijn ook gekozen, uitgeknipt en aan elkaar genaaid. De boom zit er al op en daarrond een festonsteek. Die moet er nog overal rond natuurlijk ;-0  Er groeien ook al een paar paddestoelen bij de boom ;-)  Dit is het , na 3 maandagen, wat ik gedaan heb, het lijkt niet veel maar ik ben ook maar een beginneling natuurlijk ;-)  Mijn eerste quilt/patchwork !







De volgende keer hoop ik wel met de poppetjes te beginnen want dan kunnen we de stofjes kiezen voor de jurkjes en hoedjes ;-))
Dat vind ik vooral leuk natuurlijk !
Ik ben benieuwd, we gaan terug op 16 december.

                  De volgende keer .... Mijn Give Away .....




                                                Tot gauw,

                                                Carine xxx







9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hay meis,

Ohhh...wat een schattige techniek, het zal erg mooi worden.
Ik vind die boom en de paddestoeltjes nu al zo schattig.
Wat heerlijk dat je nu deze techniek mag leren..wat zal je ervan genieten!

Enne...wat spannend de volgende post een Give Away...leuk..leuk en nog eens leuk!

Dag schatteke..wens je goeds,
Marijke

Maia zei

Oo dit is mooi om te leren!
Ik heb van de bieb de boeken van de quiltclub geschreven door jennifer chiaverini ( hoop dat ik dit goed schrijf) gelezen.Dat lijkt me erg gezellig om te doen .
Ben benieuwd hoe je weer verder gaat.
Dank voor je lieve reaktie op mijn blog.
Ik probeer zo'n 10 minuutjes achter elkaar staand aan de aanrecht te hobbyen langer lukt nog niet maar ik wil onderhand wel eens iets anders doen dan "lopen" of liggen...het begin is gemaakt.
Een hele fijne week!
Lieve groetjes Maia

Nanske zei

Heel mooi gewerkt!Wat een grappige superstofjes zijn dat ;-)
Knap,hoor,groetjes.

inge zei

ben al benieuwd naar je blok!

het tuinengeltje zei

Hoihoi, wat knap dat je je eerste quilt gaat maken. Superleuk...!

Ik wil je ook bedanken voor je altijd lieve, leuke reacties op mijn blog!

Groetjes, liefs, Sylvia

Michelle zei

Knap Carine, daar moet ge toch ook geduld voor hebben, hé...mooi wordt het ik ben benieuwd naar het vervolg!

Lieve groetjes Michelle

ps: je post verscheen weer niet in mijn zijbalk...

Sallie zei

Hi. Thank you for leaving your sweet comment on my blog post where I posted Thanksgiving Decor. I wish you and your family a very Merry Christmas Season! :) Sallie

Yvonne zei

Het lijkt me heerlijk om hier mee bezig te zijn, al die verschillende stofjes tot een mooi schilderijtje te maken
het ziet er nu al heel gezellig uit!
Groetjes Yvonne

It's me zei

Wat leuk Carine !!...knap hoor ziet er goed uit al.....ben benieuwd hoe ie er straks uit ziet......liefs Ria...xxx...